Kayıt İle İlgili Sık Sorulan Sorular

1-  Enstitüye kayıt için nasıl ve ne zaman başvuruda bulunabilirim?

 Başvurular başlamadan önce kontenjan ve başvuru şartları Enstitü web sayfasında duyurulmaktadır. Başvurular genelde her yıl Güz dönemi için Mayıs ayı sonlarında, Bahar Dönemi için Aralık Sonlarında başlamaktadır. Erken kayıtta ücret avantajı bulunmaktadır. Akademik Takvime BURADAN ulaşabilirsiniz. 

2- Kayıt için gerekli şartlar, belgeler nelerdir?

Tezsiz Yüksek Lisans için Diploma, Transcript, kimlik fotokopisi, ikametgah, 4 fotograf, erkek adaylar için son 6 ay içerisinde alımış güncel askerlik tecil belgesi yada terhis( şubeden alınan) şahsen başvuru kabul edilmektedir.

Tezli Yüksek Lisans için başvuru tarihi itibariyle son üç yıl içerisinde alınmış olmak kaydıyla ALES Belgesi (Sınavdan en az ilgili puan türünden 55 puan veya Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen GMAT(450) veya GRE (610)’den eşdeğer puan alması gerekir) Diploma, Transcript, kimlik fotokopisi, ikametgah, 4 fotograf, erkek adaylar için son 6 ay içerisinde alımış güncel askerlik tecil belgesi yada terhis( şubeden alınan)şahsen başvuru kabul edilmektedir.

Sağlık Bilimler Enstitüsüne kayıt olabilmek için gerekli şartlara BURADAN ulaşabilirsiniz.

3- Lisans programına Özel Yetenek sınavı ile kaydoldum. Tezli Yüksek Lisans programına başvurmak için gerekli ALES hangi puan türündedir?

Özel yetenek sınavı ile lisansa kaydolan öğrencilerimiz Sözel ve Eşit Ağırlık puan türünde 55 ve üzeri ALES puanı ile Tezli Yüksek Lisans programına başvurabilir.   

4- Posta yolu ile Kesin kayıt yapabilir miyim?

Hayır. Posta yoluyla yapılan başvurular dikkate alınmamaktadır. Gerekli Evraklarla şahsen veya noter tasdikli vekâletname ile görevlendirilen kişi aracılığı ile başvuru yapılabilmektedir.

5- Ön kayıt durumu var mıdır?

Hayır. Ön kayıt yoktur. Gerekli evraklar ile kesin kayıt işlemi Enstitü Öğrenci İşlerinde yapılmaktadır.

6-  Hangi durumlarda kayıt silme olmaktadır?

Öğrenci kendi isteği ile, şahsen yada noter onaylı vekaletname ile Enstitüye verilen bir dilekçeyle kaydını sildirmek için başvuru yapabilir.   20 Nisan 2016 da çıkarılan Lisansüstü yönetmeliğe göre belirlenen sürede mezun olamama gibi başarısızlık durumlarında kayıt silinmektedir.

7-  Ücretler ne zaman ve nereye yatırılır?

Ücretler ve ödemeler ile Rektörlük Binasında bulunan Muhasebeye sorumludur.

**Peşin ödeme;  Nakit, Kredi Kartı tek çekim veya  Havale ödeme şekilleri ile yapılabilmektedir.

**Taksitli ödemeler; aşağıda belirtilen kredi kartlarıyla yapılmaktadır.

**Havale ile yapılan ödemelerde dekont getirilmesi zorunludur. 

TAKSİT YAPILAN KARTLAR

CARDFİNANS

9 TAKSİT

WORLD

AXESS

BONUS

 

HAVALE İÇİN HESAP NUMARALARI
Ödemede öğrencinin adı-soyadı belirtilmelidir.

Ünvan

Banka

IBAN NO

İstanbul Gelişim Üniversitesi

Albarakatürk

TR68 0020 3000 0064 9934 0000 11

İstanbul Gelişim Üniversitesi

Finansbank

TR40 0011 1000 0000 0030 1941 42

İstanbul Gelişim Üniversitesi

Yapıkredi Bankası

TR93 0006 7010 0000 0084 6356 77

8-  Tezli ve  Tezsiz Yüksek Lisans ve doktora  ücretlerinde hangi durumlarda indirim yapılmaktadır?  

Erken kayıtlarda Güz dönemi için (Mayıs, Haziran, Temmuz, Ağustos), Bahar Dönemi için (Aralık, Ocak) indirim yapılmaktadır.  ALES (80 ve üzeri), İGÜ Mezunu olma, İGÜ personeli yakını (Eş, çocuk) olma durumlarında da indirim söz konusudur.    Ayrıca ödemede taksitlendirme kolaylığı sağlanmaktadır. 

9- İndirimler birleştirilebilir mi?

İndirimlerden öğrencinin lehine olacak şekilde en yüksek olan sadece bir indirim oranı kullanılmaktadır.

10- Kayıt dondurma işlemi nasıl yapılır?

İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 25’de belirtilen haklı ve geçerli nedenlerin varlığı halinde Enstitü Yönetim Kurulunca öğrencinin kaydının bir yarıyıl veya bir yıl dondurulmasına karar verilebilir.

11- Özel öğrenci olmak istiyorum.  Ne yapmalıyım?

Bir yükseköğretim kurumu mezunu veya lisansüstü öğrencisi olup belirli konuda bilgisini arttırmak isteyenler Anabilim Dalı Başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile açık bulunan lisansüstü derslerden her yarıyıl için en çok ikisine özel öğrenci olarak kabul edilebilirler. Bu dersler için ödenecek ücret her yıl üniversite yönetimince belirlenir. Özel öğrenciler öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi İGÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 11'de bulunabilir.

12-  Alan dışıyım,  Kayıt için ne yapmalıyım?

Alan dışı olanlarda,  Lisans Diploması, transkript ve ders içerikleri ile öğrenci işlerine müracaat edilir ve İlgili Anabilim Dalı başkanlığının raporuna göre kabul edilip edilmediği başvuru sahibine bildirilir.   

13-  Yatay geçiş yapmak için hangi tarihlerde nereye başvurmam gerekli?

Yatay geçiş yapmak isteyenler dönem başında ilan edilen akademik takvimde belirtilen tarihlerde Enstitü Öğrenci işlerine şahsen bir dilekçe ile başvuruda bulunmalıdırlar.

Not: Daha farklı sorularınız için Enstitü Öğrenci İşleri  ile irtibata geçiniz.

E-Posta : sabe@gelisim.edu.tr

Telefon 0 212 422 70 00 - 797